You are currently viewing ابزارها و بهترین شیوه ها را ضبط کنید

ابزارها و بهترین شیوه ها را ضبط کنید


با گرفتن کنترل به دست آورید:
1. به دست آوردن کنترل از طریق ضبط – قسمت اول
2. ورود به سیستم، راه دیگری برای گرفتن
3. به دست آوردن کنترل از طریق ضبط – قسمت دوم
4. عادت گرفتن
5. ابزارهای ضبط و بهترین شیوه ها.

با ایجاد در مقالات قبلی ارزش گرفتن هر چیزی که توجه شما را جلب می کند، آن را از ذهن خود دور کنید و با پذیرش محدودیت های ذهن برای حفظ چیزها، کاملاً مشروع است که خود را با بهترین ها احاطه کنید. ابزارها و رویه ها که می تواند عادت گرفتن و استفاده حداکثری از این اصل اول را تسهیل کند متدولوژی GTD.

به گرفتن شما به ابزارهایی نیاز دارید که به شما امکان می دهند هر چیزی را که در جایی به ذهنتان می رسد را به طور قابل اعتماد ضبط کنید تا زمانی که بتوانید لحظه مناسبی فرا رسد. روشن کردن هر چیز چیست و چگونه می خواهید آن را در زندگی خود بگنجانید.

هر ابزاری که می توانید همیشه در دسترس داشته باشید و به شما امکان می دهد فوراً از چیزها عکس بگیرید تا جریان کار شما قطع نشود و ردیابی آنچه گرفته اید را از دست ندهید، کار خواهد کرد. به عنوان مثال، می‌توانید موارد را در یک دفترچه یادداشت کنید، یادآوری‌ها را روی تخته سفید فیزیکی قرار دهید، یادداشت‌های صوتی را ضبط کنید، عکس بگیرید یا برای خود ایمیل ارسال کنید.

امروزه دستگاه های تلفن همراه و فناوری های جدید این کار را بسیار آسان کرده اند. من دوستی دارم که با ارسال پیام‌های واتس‌اپ برای خودش تمام ایده‌هایش را به تصویر می‌کشد: متن، تصویر، صدا و غیره.

ابزارهای ضبط

قلم و کاغذ

به همان اندازه که برخی از برنامه‌ها و فناوری‌ها عالی هستند، در بیشتر مواقع هیچ چیز بهتر از نوشتن آنچه فکر می‌کنید روی کاغذ نیست (یادداشت، دفترچه یادداشت، یادداشت چسبناک، دفترچه یادداشت، یا حتی یک تکه کاغذ شل مانند یک دستمال یا پشت پاكت نامه) . البته، مواقعی وجود دارد که ضبط چیزی نه راحت است و نه بی خطر، مانند زمانی که در خیابان راه می روید یا رانندگی می کنید. اما از آنجایی که ایده ها می توانند در هر زمان و هر مکان به سراغ شما بیایند، همراه داشتن دفترچه یادداشت با شما همیشه تمرین خوبی است.

ایده ها و افکار معمولاً در همان جایی که قرار است از آنها استفاده شود ظاهر نمی شوند. وقتی به چیز جالبی برای جلسه کاری بعدی خود فکر می کنید، می توانید در خانه روی مبل خود بنشینید و سریال نتفلیکس را تماشا کنید، و زمانی که به یاد دارید چیزی را که نیاز دارید را از فروشگاه مواد غذایی بخرید، می توانید در یک جلسه کاری حضور داشته باشید. در هر صورت، شما باید به راحتی مجهز باشید تا این افکار را به تصویر بکشید.

داشتن یک ابزار ضبط همیشه در دسترس همچنین میل شما را برای تفکر عمیق‌تر در هر کجا که هستید افزایش می‌دهد، زیرا می‌دانید هر چیز ارزشمندی را می‌توان ثبت کرد و از دست نمی‌رود. جالب اینجاست که ابزارهای کپچر درایو ضبط را دارند.

ایده خوبی است که هر جا که احتمالاً برای ضبط چیزی به آنها نیاز دارید، دفترچه یادداشت و خودکار داشته باشید: روی میز خود در محل کار، روی پاتختی، در ماشین، در کوله پشتی یا کیفی که با خود حمل می کنید و غیره. برای ایجاد عادت به گرفتن، باید هر جا که هستید، گرفتن را آسان کنید.

تخته های سفید

تخته‌های سفید ابزارهای بسیار مفیدی برای عکس‌برداری در هنگام عکس‌برداری از چیزها در یک گروه هستند، چه در جلسات کاری با همکارانتان یا در آشپزخانه در خانه با خانواده‌تان. آنها همچنین می توانند به تنهایی برای طوفان فکری یا تفکر با صدای بلند استفاده شوند.

این تمرین خوبی است که پس از پایان جلسه کاری از تخته وایت برد عکس دیجیتالی بگیرید (مثلاً با تلفن همراه) و آن را در مکانی ذخیره کنید که بتوان آن را بررسی، شفاف سازی و در صورت لزوم اقدامات مرتبط ایجاد کرد.

همچنین برنامه های کامپیوتری وجود دارد که به شما امکان می دهد از این نوع تخته سفید تقلید کنید و تخته های سفید را با افرادی که از نظر فیزیکی نزدیک نیستند به اشتراک بگذارید.

این واقعیت که هیچ ساختاری با تخته های سفید یا ورق های کاغذ وجود ندارد (آنها مانند بوم های خالی هستند) به ذهن کمک می کند تا بدون هیچ محدودیتی سرگردان شود.

دستگاه های موبایل

امروزه بسیاری از مردم همیشه یک لپ تاپ را در کوله پشتی خود حمل می کنند، معمولاً برای محل کار. و عملاً همه یک تلفن همراه در جیب خود دارند. این به شدت امکانات را گسترش می دهد، زیرا برنامه هایی برای گرفتن انواع چیزها (متون، تصاویر، صدا) وجود دارد.

اگر منتظر کسی هستید و فکر جالبی به ذهنتان خطور می کند، می توانید آن را در اپلیکیشن یادداشت برداری مانند Obsidian یادداشت کنید. اگر علامتی را مشاهده کردید که چیزی را به شما یادآوری می‌کند، می‌توانید با تلفن خود از آن عکس بگیرید و آن را به صندوق ورودی FacileThings خود ایمیل کنید تا بعداً روشن شود. اگر در حال رانندگی هستید و ایده خوبی به ذهنتان می رسد، می توانید ضبط کننده صدای گوشی خود را فعال کنید و یک یادداشت صوتی ایجاد کنید تا آن را فراموش نکنید.

ضبط موفقیت آمیز است

نکته مهم، جدا از اینکه همیشه ابزار تیراندازی را در دست دارید، این است که آنها را داشته باشید میل به گرفتن همه چیز. برای انجام این کار، باید ارزش بالقوه آن را درک کنید گرفتن عادت می تواند در آینده شما تولید کند.

هیچ ایده بدی وجود ندارد

بسیاری از اوقات ما می ترسیم که ایده های خود را در صورتی که به اندازه کافی خوب نیستند یا به دلیل آنچه دیگران فکر می کنند به اشتراک بگذاریم. حتی زمانی که مجبور نیستیم آنها را به اشتراک بگذاریم، بیش از حد تحلیلگر هستیم و حتی اجازه نمی دهیم برخی ایده ها شکل بگیرند.

این نوع نگرش بسیار مضر است زیرا خلاقیت و امکانات ما را محدود می کند. وقتی دستگیر می‌شویم، باید قضاوت را کنار بگذاریم. ما باید 100٪ چیزها را ضبط کنیم. زمان قدردانی از آنها بعدا فرا خواهد رسید.

تا زمانی که نتوانید بدون هیچ قضاوتی تمام چیزهایی را که به ذهنتان خطور می کند به دست آورید، به حس کنترل کامل دست نخواهید یافت.

شلیک کنید و به تیراندازی ادامه دهید

افکار شما بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد. اگر عادت کنید هر چیزی که در سرتان می گذرد را به تصویر بکشید، متوجه می شوید که گاهی آن افکار به افکار دیگری منجر می شوند و آن افکار دیگر به افکار بیشتری منجر می شوند. در لحظات خلاقیت، شما باید آماده باشید تا افکار و ایده ها را در کنار هم قرار دهید و هر یک را به دست آورید.

زمانی که ذهن شما اجازه دارد خود را بیان کند، این کار را بدون محدودیت انجام می دهد.

هیچ رشته ای متصل نیست

دستگیری، حداقل هنوز تعهد نیست. آگاه بودن از افکار خود و تسخیر آنها ربطی به تصمیم گیری، ایجاد پروژه یا تعیین اهداف ندارد.

با خیال راحت از همه چیز فیلم بگیرید زیرا به این معنی نیست که باید کاری در مورد آن انجام دهید. مهم این است که بدانید چه چیزی شما را آزار می دهد، چه چیزی باعث انگیزه شما می شود یا چه چیزی توجه شما را جلب می کند و چیزی را از دست ندهید. سپس احتمالاً تصمیم خواهید گرفت که بسیاری از آن چیزها را نادیده بگیرید تا بتوانید روی چیزهایی که واقعاً مهم هستند تمرکز کنید. ولی وقتی همه گزینه ها را در نظر می گیرید، کاملاً کنترل داریدو می دانید چه مسیرهایی را به طور فعال تصمیم گرفته اید که دنبال نکنید.



Source link