You are currently viewing 4 استراتژی برنامه ریزی برای همگام شدن با تعمیر و نگهداری خانه

4 استراتژی برنامه ریزی برای همگام شدن با تعمیر و نگهداری خانه


همگام بودن با تعمیر و نگهداری خانه می تواند مانند کاری باشد که هرگز انجام نشده است. از چیزهای کوچک مانند تعویض فیلتر هوا تا پروژه های بزرگ مانند تمیز کردن گاراژ را شامل می شود. با این حال، احتمالاً سخت ترین بخش تعمیر و نگهداری خانه، به خاطر سپردن زمان انجام هر کار است.

برخی از نمونه کارهای تعمیر و نگهداری خانه حساس به زمان شامل تمیز کردن ناودان ها در پاییز برای جلوگیری از گرفتگی برگ ها، بررسی و تعمیر سالانه درزگیرها در اطراف پنجره ها و درها برای حفظ بهره وری انرژی، و سرویس سیستم HVAC دو بار در سال برای اطمینان از عملکرد مطلوب قبل از هر فصل است. . این وظایف، اگر نادیده گرفته شوند، می توانند منجر به تعمیرات گران قیمت یا کاهش راحتی خانه شوند.

به نظر می رسد روزها، هفته ها و ماه ها در حال گذر هستند. ممکن است کارهای مهمی را از دست بدهید تا خانه خود را در بهترین حالت نگه دارید. اما لازم نیست که اینطور باشد! این مقاله چهار راه برای پیگیری تعمیر و نگهداری خانه ارائه می دهد تا این پروژه های مهم را فراموش نکنید یا از آن غافل نشوید.

1. یک مجله تعمیر و نگهداری خانه ایجاد کنید

ایجاد یک مجله تعمیر و نگهداری خانه یکی از بهترین گزینه ها برای به خاطر سپردن پروژه های تعمیر و نگهداری است. از تقویم های دیجیتالی مانند تقویم، تقویم گوگل یا تقویم مایکروسافت برای برنامه ریزی کارهای تعمیر و نگهداری خانه خود استفاده کنید. فقط کافی است کاری را وارد کنید که در راه است، مانند تمیز کردن ناودان های باران. ناودان ها باید حداقل دو بار در سال، در بهار و پاییز تمیز شوند، مگر اینکه درختان کاج در نزدیکی خانه خود داشته باشید. در این صورت باید هر سه ماه یکبار آنها را تمیز کنید تا از انسداد جلوگیری شود.

تاریخی را که دوست دارید انتخاب کنید و یک ورودی جدید در تقویم وارد کنید. همچنین می توانید به راحتی رکوردها را برای تکرار روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه به روز کنید. این برای به روز نگه داشتن تعمیر و نگهداری خانه شما بسیار مفید است. پس از ورود به پروژه های خود برای اولین بار، می توانید یادآوری ها را برای سال ها برنامه ریزی کنید. برای ناودان های باران خود، یک تاریخ در بهار و یکی در پاییز وارد کنید و آنها را علامت بزنید تا هر سال تکرار شود. استفاده از فناوری به شما کمک می کند تا اعلان ها را یادآوری کنید. شما هیچ بهانه ای برای به یاد نیاوردن کار نخواهید داشت، حتی اگر تمایل داشته باشید کوری زمانی.

در هر ورودی، حتما تاریخ آخرین تعمیر و نگهداری را درج کنید. همچنین، بنویسید که هر چند وقت یکبار باید اجرا شود و چه کسی کار را انجام می دهد. اگر کار توسط یک کمک اجیر شده انجام می شود، اطلاعات تماس را درج کنید. ممکن است بخواهید هزینه خدمات را نیز لحاظ کنید. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، لوازم مورد نیاز مانند نوع فیلتر، اندازه پیچ یا رنگ رنگ مورد استفاده را در آن قرار دهید. همچنین ممکن است بخواهید پیوندهایی به مقالات یا ویدیوهای نحوه انجام کار اضافه کنید تا به شما در تکمیل پروژه کمک کند. تو می توانی از تقویم خود نهایت استفاده را ببرید با اتصال آن به دستگاه های هوشمند مانند Amazon Echo یا Google Home. به این ترتیب، دستگاه هوشمند شما می‌تواند به شما یادآوری کند حتی اگر به تقویم خود نگاه نکنید.

2. یک پوشه پشتیبانی ایجاد کنید

اگر بیشتر از افراد فعال هستید، ممکن است یک کلاسور تعمیر و نگهداری گزینه ترجیحی شما برای برنامه ریزی انجام کار باشد. یک کلاسور و تقسیم کننده محکم با تقسیم کننده تهیه کنید. می توانید قسمت های مختلف خانه خود را روی زبانه ها بنویسید، مانند پشت بام، زیرزمین یا آشپزخانه. همچنین می توانید مناطق خاصی را که به وظایفی مانند زهکشی، زونا یا تهویه مطبوع نیاز دارند، یادداشت کنید.

در هر بخش، اطلاعات مربوط به کار مورد نظر را درج کنید. می‌توانید زمان پایان مهلت را یادداشت کنید، چه کسی آن را رعایت می‌کند و علائم هشداردهنده‌ای که نیاز به توجه دارد. خوبی یک کلاسور این است که می توانید مظنه های قدیمی، فاکتورها و سایر اسناد مهم را در یک مکان نگه دارید. این به شما ایده خوبی می دهد که از نظر مالی برای تماس های خدمات تعمیر و نگهداری منظم چه انتظاری دارید.

علاوه بر مواد تعمیر و نگهداری، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد خدمات آب و برق، وام مسکن و بیمه خود نیز نگه دارید. همچنین، دفترچه راهنما و ضمانت‌نامه‌های سیستم تهویه مطبوع و لوازم خانگی خود را نگه دارید. اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید به راحتی اسنادی را پیدا کنید تا ببینید آیا واحد برای تعمیر پوشیده شده است یا خیر. گاهی اوقات شرکت ها برای ارائه خدمات پیشگیرانه تماس های معمولی ارائه می دهند. ردیابی این اطلاعات برای به دست آوردن حداکثر سود از خریدهایتان مهم است.

3. یادآوری ها را روی گوشی خود تنظیم کنید

گوشی شما هوشمند است. از هر کاری که می تواند با استفاده از یادآورها و برنامه ها انجام دهد برای برنامه ریزی تعمیر و نگهداری خانه خود استفاده کنید. البته می توانید از a استفاده کنید برنامه تقویم در تلفن خود برای پیگیری تعمیر و نگهداری و تعمیرات خود. این برنامه ها اغلب بسیار بیشتر از برنامه تقویم استاندارد نصب شده روی تلفن شما ارائه می دهند.

هنگامی که به دنبال یک برنامه تقویم هستید، باید برنامه ای را پیدا کنید که قابل تنظیم و استفاده آسان باشد. باید به شما امکان ایجاد و ویرایش وظایف را بدهد و شما را از کارهای آینده مطلع کند. همچنین باید بتوانید دوستانی را دعوت کنید که ممکن است در پروژه های تعمیر و نگهداری خانه به شما کمک کنند. یک برنامه تقویم خوب همچنین باید به شما کمک کند در مسیر اهداف خود بمانید.

همچنین می توانید برنامه های خاصی را که برای تعمیر و نگهداری خانه طراحی شده اند، پیدا کنید، مانند HomeZada. برنامه‌های تعمیر و نگهداری به شما این امکان را می‌دهند که همه چیز را از تعمیرات کوچک گرفته تا پروژه‌های بزرگ بهسازی خانه پیگیری کنید. آنها برنامه نگهداری خانه شما را مدیریت می کنند و جزئیات مالی مانند هزینه های تعمیر را پیگیری می کنند. HomeZada همچنین دارای ویژگی موجودی خانه است که به شما امکان می دهد عکس های اتاق های خود را آپلود کنید و وسایل خود را پیگیری کنید. این به ویژه برای خسارت بیمه مفید است، اما می تواند برای نظارت بر نگهداری و تعمیرات نیز استفاده شود.

4. یک چک لیست تهیه کنید

راه دیگر برای مدیریت برنامه تعمیر و نگهداری، تهیه چک لیستی است که شما را منظم نگه می دارد و از سرخوردگی شما جلوگیری می کند. شما می توانید چک لیست خود را تهیه کنید، آن را به صورت آنلاین چاپ کنید، یا از ویژگی کارها در یک برنامه تقویم استفاده کنید. اگر خودتان ایجاد می کنید، مطمئن شوید که قابل تکرار است. عاقلانه است که از قرار دادن قلم روی کاغذ خودداری کنید، زیرا سال آینده باید آن را دوباره بسازید. در عوض، از یک برنامه – حتی صفحات گسترده گوگل یا مایکروسافت اکسل – برای ایجاد یک چک لیست نگهداری استفاده کنید.

اگر انتخاب کردید چک لیستی را چاپ کنید، URL یا نام سایتی را که آن را دریافت کرده اید، یادداشت کنید. سال‌ها بعد می‌خواهید دوباره از آن استفاده کنید. یا بهتر است یک نسخه خالی نگه دارید که بتوانید در صورت نیاز از آن کپی کنید. بهترین گزینه دوباره استفاده از فناوری و استفاده از ویژگی وظایف در برنامه تقویم است.

بسیاری از تقویم‌های دیجیتال عملکرد جداگانه‌ای دارند. می توانید تکالیف را یکی یکی وارد کنید و برای روزهای مناسب ضرب الاجل تعیین کنید تا بتوانید آنها را در تقویم خود ببینید. همچنین می توانید لیستی از وظایف را به ترتیب زمانی مشاهده کنید. حتی می توان وظایفی را به افراد واگذار کرد تا خانواده ها بتوانند بار نگهداری از خانه را به اشتراک بگذارند.

استفاده از استراتژی های برنامه ریزی

نگهداری از خانه شما لازم نیست سخت باشد. با استفاده از استراتژی های ذکر شده، می توانید به طور موثر وظایف را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز از بین نمی رود. وقتی زمان تعویض فیلتر هوای HVAC فرا می رسد، می توانید آماده باشید. همچنین اندازه فیلتری را که باید بخرید و قیمتی که قبلا برای آن پرداخت کرده اید، خواهید دانست. اگر از پیمانکار یا خدماتی برای پروژه های بزرگتر تعمیر و نگهداری خانه استفاده می کنید، اطلاعات تماس آنها در دسترس شماست. انجام اقدامات پیشگیرانه برای پیگیری تعمیر و نگهداری خانه تضمین می کند که یک خانه به خوبی نگهداری شده و کارآمد باشد و در زمان، پول و استرس شما صرفه جویی شود.

اعتبار تصویر ویژه: عکس بنیامین ملیش; پیکسل ها



Source link