You are currently viewing بهترین کتاب های خودیاری بی معنی

بهترین کتاب های خودیاری بی معنی


همه می خواهند خود را بهبود بخشند، اما تعداد کمی از آنها می دانند چگونه. بسیاری از مردم کتاب‌های خودیاری را به‌عنوان دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی بهبود بهره‌وری و شادتر شدن استفاده می‌کنند.

متأسفانه، بسیاری از کتاب‌های این ژانر شامل داستان‌ها و پاراگراف‌های عمداً طولانی درباره ایده‌های ساده هستند. به سختی می توان به توصیه های مفیدی رسید. با این حال، برخی از کتاب‌های این ژانر قدرت الهام بخشیدن به زندگی موفق را به میزان مناسب دارند.

1. مراقبه های مارکوس اورلیوس

تأملات مارکوس اورلیوس

اعتبار تصویر: Reader’s Library Classics.

این کتاب از آموزه های رواقی گری و معنای بیشتر زندگی برخلاف سایر عناوین، این کتاب بیشتر شبیه خاطراتی از افکار و تجربیات شخصی فرد است.

مارکوس را بسیاری قدرتمندترین مرد زنده با بیشترین قدرت نظامی می دانند. ژورنال او تأکید می کند که حتی او از مشکلات دنیوی گذشته است. خوانندگان اغلب با خواندن مشکلات او و نحوه غلبه بر آنها احساس می کنند که به فضای شخصی او حمله می کنند.

2. راهنمای یک فضانورد برای زندگی روی زمین نوشته کریس هادفیلد

راهنمای یک فضانورد برای زندگی روی زمین

اعتبار تصویر: Black Bay Books.

تعداد کمی کتاب ها الهام بخش قدرتی است که این یکی انجام می دهد. راهنمای یک فضانورد برای زندگی روی زمین چیزهای فضایی هیجان انگیز را با درس های زندگی واقعاً مفید متعادل می کند. خوانندگان از نوشته قدردانی می کنند و چند سطر را باید به صورت عمومی نقل کنند. این کتاب به مشکلات رایجی می پردازد که همه با آن روبرو هستند و برای غلبه بر آنها کمک می کند. افرادی که خواهان مطالعه سبک و ابزاری برای بهبود زندگی روزمره خود هستند، این کتاب را دوست خواهند داشت.

3. انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور ای. فرانکل

اعتبار تصویر: Beacon Press.

جستجوی انسان برای معنا به خوانندگان در مورد طبیعت انسان و چگونگی زنده ماندن مردم در بدترین شرایط می آموزد. نویسنده در یک اردوگاه کار اجباری از ظلم و ستم رنج می برد و بیشتر کتاب رنج او را توصیف می کند.

فرانکل تجربه‌اش را نه به‌عنوان یک بازگویی بی‌رحمانه، بلکه به‌عنوان راهی برای کنار آمدن بازگو می‌کند. مطالعه او از لوگوتراپی او را زنده نگه داشت و به زندگی او معنا بخشید. در نیمه دوم کتاب به جزئیات رویکرد درمانی معنادرمانی و یافتن معنا در زندگی پرداخته شده است.

4. The Slight Edge اثر جف اولسون

لبه کوچک اثر جف اولسون

اعتبار تصویر: کتاب های موفقیت.

بسیاری از خوانندگان قدردانی می کنند لبه نور به عنوان برتر اما دست کم گرفته شده این کتاب بهترین کتاب های دیگر را تکرار می کند و به خوانندگان اطمینان می دهد که از قبل می دانند چگونه موفق شوند. به جای ارائه بینش جدید، لبه نور مغزها را به مسیر پیشرفت هدایت می کند.

نویسنده تکرار می کند که پیشرفت زمان می برد اما قبل از اینکه مردم متوجه شوند آشکار می شود. قدرت ترکیب به بازی می آید و همه تصمیمات کوچک مهم هستند.

5. عادات اتمی نوشته جیمز کلیر

عادات اتمی نوشته جیمز کلیر

اعتبار تصویر: Avery.

عادات اتمی ویروسی شد و نویسنده در چندین پادکست ظاهر شد. جیمز کلیر علم شکل‌گیری عادت را تشخیص داد و از خوانندگان خواست تا بفهمند که برای شکل‌گیری یک عادت چه چیزی لازم است. نویسنده نیز از همین اصول برای ترک عادت های بد استفاده می کند.

بخش‌های دیگر کتاب بر اهمال‌کاری و پیشرفت بلندمدت تمرکز دارد. بسیاری از خوانندگان تمجید می کنند عادات اتمی به دلیل ماهیت ساده و کاربردی آن.

6. تفکر، سریع و آهسته اثر دانیل کانمن

تفکر سریع و آهسته اثر دانیل کانمن

اعتبار تصویر: Farrar، Straus و Giroux.

ممکن است برخی از خوانندگان این کتاب را سنگین و پیچیده بدانند، اما همچنان ارزش خواهند یافت. این کتاب نحوه تفکر مردم و روانشناسی پشت تصمیمات را توضیح می دهد.

خوانندگان عادت ها یا سبک های فکری موفقی پیدا نمی کنند، اما در عوض اطلاعات مفیدی پیدا می کنند. دانستن اینکه چگونه یک فرد فکر می کند و انواع مختلف تفکر، افراد را توانمند می کند و به تصمیم گیری کمک می کند.

7. هرگز تفاوت را از کریستوفر ووس جدا نکنید

هرگز تفاوت را تقسیم نکنید اثر کریس ووس

اعتبار تصویر: هارپر بیزینس.

هرگز تفاوت ها را به اشتراک نگذارید اهمیت مذاکره را در اولویت قرار می دهد. کریستوفر ووس بر قدرت مذاکره در همه زمینه های زندگی تاکید دارد. بسیاری از مهارت ها و بینش های موجود در این کتاب به شما کمک می کند تا با کمترین تلاش به آنچه مردم می خواهند برسید. یادگیری نحوه مذاکره موثر، تاکتیک های فروش و مکالمه کلی را بهبود می بخشد.

8. چگونه می توان دوستان را به دست آورد و بر مردم تأثیر گذاشت اثر دیل کارنگی

چگونه می توان دوستان را به دست آورد و بر مردم تأثیر گذاشت اثر دیل کارنگی

اعتبار تصویر: کتاب های جیبی.

این یک کتاب به افراد کمک می کند تا از نظر اجتماعی اعتماد به نفس و اعتماد به نفس پیدا کنند. نویسنده آنچه را که برای سازماندهی مکالمات و مفید ساختن آنها لازم است، تشریح می کند.

افرادی که در موقعیت های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند از خواندن این کتاب بیشترین سود را می برند. برخی از بینش‌های این کتاب واضح به نظر می‌رسند اما به راحتی فراموش می‌شوند. این کتاب یک توصیه ساده را تکرار می کند: به آنچه دیگران می گویند توجه کنید و بر علایق آنها تمرکز کنید.

9. چگونه خانه خود را در حالی که در حال غرق شدن هستیم نجات دهیم توسط کی سی دیویس

چگونه در حالی که در حال غرق شدن هستیم خانه نگه داریم اثر کی سی دیویس

اعتبار تصویر: S&S/Simon Element.

چگونه هنگام غرق شدن خود را ایمن نگه داریم روشی آسان و دلسوزانه را در اختیار خوانندگان قرار می دهد تا خودشان را تمیز کنند. نویسنده هر فصل را با دقت ترسیم کرده است و کسانی را که تمرکز ضعیفی دارند تشویق می‌کند تا جلوتر بگذرند.

همه باید مراقب فضای زندگی خود باشند، اما بیشتر آنها مراقبت از خود را فراموش می کنند. این کتاب وظایف نگهداری را به گونه‌ای ارائه می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها کمتر شبیه یک کار سخت و بیشتر شبیه مراقبت از خود به نظر برسند.

10. فرزندان بزرگسال والدین نابالغ عاطفی نوشته لیندسی گیبسون

کودکان بزرگسال والدین نابالغ عاطفی نوشته لیندسی اس. گیبسون

اعتبار تصویر: انتشارات هاربینگر جدید.

این کتاب به خوانندگان کمک می کند تا الگوها و تمایلات ناسالم را منطقی کنند. نویسنده این کار را با افشای رفتار غیرمنطقی والدین انجام می دهد.

بسیاری از خوانندگان به یاد می آورند که پس از خواندن این کتاب احساس کمی ناخوشایند اما به خوبی داشتند. با شناخت و شناخت رفتارهایی که به دیگران آسیب می رساند، افراد والدین و تصمیم گیرندگان بهتری می شوند.

11. آخرین سخنرانی توسط رندی پاوش

آخرین سخنرانی توسط رندی پاوش

اعتبار تصویر: Hyperion.

آخرین سخنرانی هرگز به هیچ موضوعی تسلط ندارد، اما بینش ارزشمندی در مورد هنر زندگی می دهد. نویسنده می خواست این کتاب راهنمایی باشد تا فرزندانش در طول زندگی از آن پیروی کنند. او متوجه شد که سرطان لوزالمعده دارد و می‌خواست چیزی برای فرزندانش بگذارد.

پاوش کتابی از پندهای ارزشمند و داستان‌های صمیمانه نوشت تا یکی دو چیز را به فرزندانش بیاموزد. او به عنوان یک استاد دانشگاه، محتوا را به عنوان یک سخنرانی نهایی برای دانش آموزان و فرزندان خود ساختار داد.

12. ملت دوپامین اثر آنا لمبکه

ملت دوپامین اثر آنا لمبکه

اعتبار تصویر: داتون.

ملت دوپامین به بررسی موضوع اعتیاد و اثرات عصبی پایدار آن می پردازد. محتوا بیشتر به سمت علمی است تا جنبه انگیزشی. نویسنده به جای اینکه به مردم اطمینان دهد که می توانند به هر چیزی دست یابند، توضیح می دهد که چرا مردم معتاد می شوند. نویسنده توصیه های عملی مانند کاهش محرک های یک اعتیاد خاص می دهد. این کتاب برای کسانی مفید است که به شواهد علمی بیش از اطمینان خاطر اهمیت می دهند.

13. چرا ما می خوابیم نوشته متیو واکر

چرا ما می خوابیم نوشته متیو واکر

اعتبار تصویر: Scribner.

همه به خواب نیاز دارند، اما همه نمی دانند چه مدت، چه زمانی یا چرا. این کتاب اثرات مثبت خواب موثر و ترساندن خوانندگان با معایب کمبود خواب کافی و دریافت کافئین منجر به کاهش قابل توجه سطح انرژی می شود.

تقریباً انگار نویسنده به کسانی که شبانه روزی را ستایش می کنند و چهار ساعت در روز می خوابند سرزنش می کند.

14. چگونه یادداشت های هوشمندانه برداریم اثر سونکه آرنس

چگونه یادداشت های هوشمندانه برداریم اثر سونکه آرنس

اعتبار تصویر: Soenke Ahrens.

این کتاب به خوانندگان درک درستی از یک سیستم یادداشت برداری ایده آل برای به حداکثر رساندن تولید ایده و تفکر خارج از جعبه می دهد. این کتاب از خوانندگان می خواهد که به جای درک محتوای کتاب های خودیاری، آنچه را که مصرف می کنند، تمرین کنند. اگرچه بدون شک مفید است، اما برخی از خوانندگان این کتاب را کمی طولانی تر از حد لازم یافتند.

با این وجود، کتاب به طور قابل اعتمادی کاربران را در درک آن راهنمایی می کند زتلکاستن روش یادداشت برداری

15. ذهن شماره اثر باربارا اوکلی

ذهنی برای اعداد

اعتبار تصویر: Tarcherferigee.

باربارا اوکلی از خوانندگان می خواهد عادات مطالعه خود را بهبود بخشند و تکنیک های بهتری را به کار گیرند ذهنی برای اعداد. گرچه در درجه اول دروس ریاضی را هدف قرار می دهد، روش های این کتاب تقریباً به همه کمک می کند.

اوکلی عادات ناکارآمدی مانند ساعت ها مطالعه مداوم یا خواندن مجدد پاراگراف ها را از بین می برد. در عوض، او ابزارهای مبتنی بر علم مانند تکرار فاصله دار و تکنیک پومودورو را معرفی می کند.

16. شاید باید با کسی از لوری گوتلیب صحبت کنید

شاید باید با کسی در لوری گوتلیب صحبت کنید

اعتبار تصویر: هارپر.

بسیاری از مردم الگوهای ناسالم و تفکرات خود ویرانگر را اتخاذ می کنند که آنها را در زندگی آنها محدود می کند. این کتاب به خوانندگان کمک می کند تا به جای قضاوت احساسات آنها را درک کنند و متوجه آنها شوند. داشتن درک محکم از احساسات به افراد کمک می کند تا بفهمند چرا این احساس را دارند.

این کتاب مشکلات و راه حل ها را با تمرکز بر لری به عنوان بیمار و درمانگر ارائه می کند.

17. کار عمیق کال نیوپورت

کار عمیق کال نیوپورت

اعتبار تصویر: انتشارات بزرگ مرکزی.

کار عمیق در نظر گرفته شده برای بهبود دامنه توجه خواننده و افزایش زمان تمرکز.

کال نیوپورت معتقد است که یک محیط بیرونی بدون حواس پرتی برای کار متمرکز حیاتی است. توانایی کاهش نویز داخلی برای اطمینان از کار بدون حواس پرتی به همان اندازه مهم است. این کتاب نکات و ابزارهای عملی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد تا گردش کار خود را افزایش دهند.

18. انجام کارها توسط دیوید آلن

انجام کارها توسط دیوید آلن

اعتبار تصویر: کتاب های پنگوئن.

این کتاب یک راهنمای گام به گام دقیق برای مدیریت فعالیت های روزانه ارائه می دهد. نویسنده معتقد است که افراد وقتی کارهایی را که باید انجام دهند روی کاغذ می نویسند شادتر و آرام تر می شوند. مردم با ایجاد یک سیستم ثابت برای سازماندهی وظایف می دانند در صورت نیاز چه کاری باید انجام دهند.

آلن همچنین بر اهمیت برنامه ریزی پیش رو و نحوه انجام آن در GTD تأکید می کند (بیایید کارها را انجام دهیم) سیستم.

19. شما نمی توانید به من صدمه بزنید اثر دیوید گوگینز

Cant Hurt Me اثر دیوید گوگینز

اعتبار تصویر: انتشارات Lioncrest.

او نمی تواند به من صدمه بزند تقریباً همه کسانی که آن را می خوانند انگیزه می دهد. این کتاب به جزئیات داستان الهام‌بخش دیوید گوگینز می‌پردازد و اغلب حس مثبت را در خوانندگان برمی‌انگیزد. او به خوانندگان می آموزد که مسئولیت پذیر باشند و بر ذهنیت قربانی غلبه کنند، موضوعی رایج در کتاب های خودیاری.

این کتاب قدرت یک پایه محکم و کنترل زندگی را برای باز کردن پتانسیل کامل مردم تکرار می کند.

20. 7 عادت افراد بسیار موثر نوشته استفان کاوی

7 عادت افراد بسیار موثر اثر استفان کاوی

اعتبار تصویر: Simon & Schuster.

را 7 عادت افراد بسیار موثر نقطه شروع عالی برای کسانی است که در ژانر خودیاری غواصی می کنند. این کتاب از دانش فنی اجتناب می‌کند و بیشتر بر داستان‌ها و روایت‌های دنیای واقعی تمرکز دارد. نویسنده امیدوار است که خوانندگان هر یک از این هفت عادت را برای داشتن زندگی بهتر اجرا کنند. با این حال، چند عادت اول ابزارهایی را برای یادگیری و تسلط بر دیگران فراهم می کند.





Source link